مشکلات در ایران

مشکلات و مسائلی که با ان دست و پنجه نرم میکنید

رکوردار گرانی مسکن بعد از تهران


یوسف عبدی شیخلری اظهارکرد: اگرچه بازار مسکن در استان قزوین در حال رکود نیست اما از نظر گرانی، قزوین نسبت به کلان‌شهرها در رکود است و در حال حاضر بعد از تهران، استان قزوین را می‌توان دومین شهر گران کشور از لحاظ مسکن دانست.

وی افزود: خیابان‌های فردوسی، ولایت و خیام گران‌ترین و خیابان‌های راه‌آهن، ایران گاز و مناطق جنوب شهر را می‌توان ارزان‌ترین قسمت شهر قزوین دانست، همچنین قیمت هر مترمربع زمین را می‌توان بین یک میلیون و ۲۰۰ هزار تومان تا ۳ میلیون و ۵۰۰ هزار تومان دانست.

رئیس اتحادیه املاک قزوین تصریح کرد: اگر بخواهیم در منطقه جنوب شهر قزوین یک خانه با متراژ پایین خریداری کنیم باید حداقل ۶۰ میلیون تومان و برای گران‌ترین خانه هم حداقل ۶۰۰ میلیون تومان سرمایه داشته باشیم.

وی خاطرنشان کرد: قزوین همچنین دومین شهر پر معامله کشور است به طوری که در ۶ ماهه نخست سال جاری ۸ هزار و ۱۹۲ قرارداد اجاره‌نامه امضاشده است و شاهد افزایش ۱۵ درصدی معاملات ملکی بوده‌ایم.

عبدی در ادامه با اشاره به مسکن مهر اضافه کرد: اگرچه مسکن مهر برای کمک به اقشار کم‌درآمد تهیه‌ شده است اما مورد تأیید نیست چراکه سبب ایجاد حاشیه‌ نشینی شده است و افراد مختلف با پرداخت مبلغی حدود ۴۰ میلیون تومان مسکنی با کمترین امکانات معیشتی که از نظر سازه نیز دچار مشکل است تهیه می‌کند.

وی افزود: با احتساب وام و تکمیل کردن تجهیزات داخلی ساختمان مانند پکیج و کابینت هزینه خرید مسکن مهر حدود ۶۰ میلیون تومان می‌شود این در حالی است که با پرداخت همین مبلغ می‌توان در شهرک‌های اطراف قزوین و در مناطق جنوب شهر مسکن تهیه کرد.

رئیس اتحادیه املاک قزوین خاطرنشان کرد: اغلب افرادی اقدام به خرید مسکن مهر کردن که توان پرداخت اجاره خانه ندارند و این در حالی است که در حال حاضر باید ماهانه مبالغی حداقل ۲۵۰ هزار تومان بابت اقساط وام پرداخت کنند.

عبدی تاکید کرد: افزایش مبلغ وام خرید و ساخت مسکن سبب می‌شود که بازار مسکن بدون تورم رونق پیدا کند




لطفا نظر خود را درباره این مطلب بیان نمایید .


موضوعات: اقتصاد,مسکن,
برچسب ها: رکوردار گرانی مسکن , گرانی مسکن , عبدی , افزایش مبلغ وام خرید و ساخت مسکن , بازار مسکن , تورم , رئیس اتحادیه املاک قزوین , رئیس اتحادیه املاک , اتحادیه امل ,
[ بازدید : 757 ] [ امتیاز : 3 ] [ نظر شما :
]

[ 1:55 بعد از ظهر ] [ J.I.K ]

[ ]

مسکن مهر چقدر از منابع دولت را می بلعد؟

بر اساس برآوردهای رسمی شدت تاثیرگذاری تامین مالی طرح مسکن مهر در سال های 1389 و 1390 به حدی بود که بدون در نظر گرفتن افزایش بدهی بانک مسکن به بانک مرکزی، رشد پایه پولی در این سال ها منفی بوده است.




لطفا نظر خود را درباره این مطلب بیان نمایید .


ادامه مطلب
موضوعات: مسکن,
برچسب ها: مسکن مهر , منابع دولت , طرح مسکن مهر , بدهی بانک مسکن , بانک مرکزی , زرگترین پروژه خانه سازی دولتی در اقتصاد ایران , تامین مالی طرح مسکن مهر ,
[ بازدید : 734 ] [ امتیاز : 3 ] [ نظر شما :
]

[ 6:16 بعد از ظهر ] [ J.I.K ]

[ ]