مشکلات در ایران

مشکلات و مسائلی که با ان دست و پنجه نرم میکنید

مداح های هیئت ها چقدر دریافت می کنند؟

عضی از هیات های مذهبی از بین اعضای خودشان، روحانی برای سخنرانی دارند که پولی بابت سخنرانی دریافت نمی کند، اما اغلب اعضای هیات ترجیح می دهند که برای ایام محرم روحانی دیگری را برای مراسم خود دعوت کنند تا سخنرانی متفاوتی نسبت به کل سال برای عزادارانشان تدارک ببینند.

برخی سخنرانان مدعو مجالس نیز به هر دلیلی از گرفتن وجه خودداری می کنند. گروه سوم هم که اکثریت را تشکیل می دهند بی آن که سخنی از مبلغ دریافتی از منبر برانند همان پاکتی را دریافت می کنند که هیات امنای مسجد یا هیات به آنان می دهد. گروه اقلیتی هم وجود دارد که فعلا از آن می گذریم.


وضع مداح هم در هیات های مذهبی مانند روحانی می ماند، اکثر هیات ها دارای یک یا دو مداح ثابت هستند، اما طبق سلیقه اعضا و برای بالا بردن کیفیت مراسم های عزاداری خود، تلاش می کنند که در یکی از سه دهه محرم، یکی از مداح های معروف را هم دعوت کنند تا موجب رونق مراسم شود.

مداح های معروف در هیات های مذهبی خودشان رسم ندارند که پولی دریافت کنند، اما اگر به هیات دیگری در سطح شهر یا حتی کشور دعوت شوند، هزینه ای را بابت مداحی خود و همکاران همخوان و میاندارشان می گیرند. این قیمت ها بسته به نوع اشعار، سبک مداحی و تعداد میانداران و همخوانان متفاوت است.

اما قیمت پایه برای مداحان معمولی شهر تهران از شبی صد هزار تومان آغاز و تا 500 هزار تومان هم می رسد، اما برخی مداحان معروف و سرشناس که معمولا در هر شب اشعار جدید و سبک های نو را می خوانند، ممکن است بیش از این ارقام بابت مداحی یک شب دریافت کنند.

این مداحان هم مدیر برنامه دارند و از دو ماه قبل از محرم به هیات های مذهبی وقت می دهند و نرخ مداح را اعلام می کنند، مرسوم است که برخی از هیات های مذهبی بعد از تمام شدن مراسم برای سال بعد هم از مداح مورد نظرشان وقت می گیرند. مداح های بزرگ بین یک تا سه هیات در شب های محرم روضه خوانی می کنند.




لطفا نظر خود را درباره این مطلب بیان نمایید .


موضوعات: دین,
برچسب ها: مداح های هیئت , محرم , هیات های مذهبی ,
[ بازدید : 658 ] [ امتیاز : 3 ] [ نظر شما :
]

[ 1:50 بعد از ظهر ] [ J.I.K ]

[ ]

دفاع یک روزنامه از کشف حجاب

روزنامه اصلاح طلب اعتماد در راستای هجمه های اخیرا افراطیون به احکام اسلامی نظیر قصاص، درصد قبح زدایی از کسف حجاب برآمد و نوشت: حجاب صرفا مسئله ای عقیدتی است و رعایت نکردن آن، امنیت اجتماعی را به هم نمی زند





لطفا نظر خود را درباره این مطلب بیان نمایید .


ادامه مطلب
موضوعات: دین,
برچسب ها: کشف حجاب , حجاب , روزنامه اصلاح طلب اعتماد , روزنامه اعتماد , اصلاح طلب , افراطیون , قصاص , احکام اسلامی ,
[ بازدید : 646 ] [ امتیاز : 3 ] [ نظر شما :
]

[ 12:04 قبل از ظهر ] [ J.I.K ]

[ ]