مشکلات در ایران

مشکلات و مسائلی که با ان دست و پنجه نرم میکنید

جام حهانی قطر برای ایران چگونه پول می سازد؟

در شرایطی که کمتر از 8 سال به افتتاح جام جهانی در کشور کوچک قطر در جنوب خلیج فارس باقی مانده است و این کشور در این سال ها برای آمادگی میزبانی به یک کارگاه بزرگ عمرانی، صنعتی و خدماتی تبدیل خواهد شد؛ سوال اصلی فعالان اقتصادی این است که ایران تا چه اندازه می تواند از این فرصت مناسب استفاده کند و در پروژه های گرفتن پروژه های عمرانی، پیمانکاری و... نقش داشته باشد؟

سفیر ایران در قطر پیش از این با اعلام بودجه‌ای 100 میلیارد دلاری قطر برای اجرایی شدن و تکمیل پروژه‌های جام جهانی در این کشور، گفت:« قطری‌ها امسال 17 میلیارد دلار برای ایجاد زیر ساخت‌ها و آغاز پروژه‌های عمرانی در نظر گرفته‌اند. ضمن اینکه قصد دارند با ساخت شهری مدرن که برج‌های سر به فلک کشیده و ورزشگاه‌های بزرگ در آن چشم نوازی می‌کند، شرایط مورد نظر فیفا را تامین تا در زمان برگزاری جام جهانی مشکلی نداشته باشند و این می تواند فرصتی مناسب برای حضور فعالان اقتصادی کشورمان باشد.»

تقویت و گسترش زیر ساخت‌ها، احداث شهری مدرن با برج‌های سر به فلک کشیده، ورزشگاه‌های پیش ساخته 60 تا 80 هزار نفری، خنک کردن شهر دوحه در زمان برگزاری جام، توسعه حمل و نقل شهری تنها بخش کوچکی از اقداماتی است که قطری‌ها جهت میزبانی جام جهانی باید انجام بدهند و همه این ها می تواند هرکدام پتانسیلی ویژه در اختیار شرکت های ایرانی قرار دهد. موضوعی نعمت زاده و طیب نیا وزیران صنعت، معدن و تجارت و اقتصاد و دارائی ایران در دیدارهای سه روز گذشته خود با وزیر تجارت و اقتصاد مورد تاکید قرار گرفت. علی طیب نیا با اشاره به ظرفیت های موجود در قطر و برگزاری جام جهانی در این کشور گفت:« شرکت ها و پیمانکاران بخش‌های خدمات فنی مهندسی می‌توانند در اجرای طرح های برگزاری این جام در کشور قطر همکاری کنند.» همچنین نعمت زاده نیز در دیدار خود با تاکید بر فرصت جام جهانی به وزیر اقتصاد و تجارت قطر گفت:« بخش خصوصی توانمندی در ایران وجود دارد که می تواند در تمامی بخش‌های صنعت همچون فولاد، سیمان، مس، پتروشیمی، صنایع غذایی و صنعت خودرو با بخش خصوصی قطر همکاری همکاری کنند.» ایران و قطر در سال های گذشته با وجود روابط سیاسی نسبتا خوب و کم تنشی داشته اند که به اعتقاد کارشناسان می تواند زمینه ساز همکاری های بیشتر سیاسی و تجاری بین دو کشور باشد. در این بین کارشناسان ایجاد خطوط مستقیم کشتیرانی و خطوط هوایی، ایجاد مناطق آزاد تجاری، تسهیل در امور گمرکی و صدور روادید، برگزرای نمایشگاه های مشترک، گسترش توریسم، ایجاد بانک و شرکت های مشترک را مهم ترین اقدامات اولیه برای توسعه روابط تجاری و اقتصادی بین ایران و قطر می دانند.




لطفا نظر خود را درباره این مطلب بیان نمایید .


موضوعات: ورزش,
برچسب ها: جام حهانی قطر , جام حهانی , قطر , ورزشگاه‌ ,
[ بازدید : 411 ] [ امتیاز : 3 ] [ نظر شما :
]

[ 6:11 بعد از ظهر ] [ J.I.K ]

[ ]